Anamaria Ștefan Georgescu, inițiatorul brandului SOPHIA: “Misiunea noastră este să extindem rețeaua de francize la nivel international prin parteneriate cu diaspora și nu numai”

Anamaria Ștefan Georgescu, inițiatorul brandului SOPHIA: “Misiunea noastră este să extindem rețeaua de francize la nivel international prin parteneriate cu diaspora și nu numai”

Brandul ”Sophia” s-a născut în 2004 din autenticitatea exoticului indian cu proiectul ”Sophia Incredible India”, a continuat apoi preluând din stilurile europene, transformându-se în ”Sophia Home Decoration”

De-a lungul timpului Sophia a renăscut continuu, fiind un concept care a rămas mereu viu, orientându-se după dorințele și cerințele clienților. Anamaria Ștefan Georgescu, sufletul Sophiei, artistul și inițiatorul din spatele poveștii, a călătorit prin lume, de unde a adus culori, tradiții, stiluri și tendințe.

A început pe când avea 26 de ani cu ideea de a promova produse 100% originale din India. Apoi, odată cu evoluția gusturilor publicului spre un design mai modern, s-a reinventat, creând ceea ce astăzi se cheamă simplu ”Sophia”, un concept dedicat decorațiunilor interioare pentru reședințe, hoteluri și muzee”.

SOPHIA 2 - Centrul de Analiză și Planificare a Dezvoltării Regionale

“Miza noastră este să aducem schimbare în fiecare casă pe care o decorăm și să ne ridicăm la nivelul așteptărilor. Și DA, reușim!”

Din anul 2004 și până în prezent, compania Sophia a renăscut continuu. Care a fost cea mai mare provocare pe ați întâmpinat-o și cum reușiți să vă mențineți pe o piață atât de competitivă?

Contextul național și internațional din ultimii ani are anumite repercursiuni în prezent, pe care le simțim și noi. Clienții sunt mai sceptici, mai pretențioși, cântăresc mai mult lucrurile înainte de a lua o decizie, chiar și în ce privește decorarea locuinței. Cea mai mare provocare este să îl facem fericit pe clientul de azi și pentru acest scop ne mobilizăm toate forțele în fi ecare zi.

Miza noastră este să aducem schimbare în fiecare casă pe care o decorăm și să ne ridicăm la nivelul așteptărilor. Și DA, reușim! Pentru că oferim consiliere gratuită la domiciliu cu designeri specializați. În felul acesta ne asigurăm că pornim cu dreptul și că măsurătorile sunt efectuate corect, iar țesăturile alese se potrivesc perfect cu atmosfera și stilul casei decorate.

Totodată, confecționăm produsele în atelierele proprii de creație și le personalizăm astfel încât fi ecare proiect să fi e unic. Calitatea cusăturilor este atuul nostru, faptul că acestea rezistă foarte bine în timp, rezistă la curățare, au acel aspect impecabil și pentru acest lucru le mulțumim doamnelor confecționere din atelierele de creație!

SOPHIA 1 - Centrul de Analiză și Planificare a Dezvoltării Regionale

Care au fost cele mai impresionante proiecte de decorare în care v-ați implicat? Numiți-le pe cele mai reprezentative din portofoliul dvs.

Chiar dacă astăzi decorăm peste mări și țări, proiectele noastre de suflet rămân cele din instituțiile de cultură din România, în special teatrele și muzeele. Sunt proiecte care ne-au provocat să rescriem istoria și care au angrenat efectiv toate departamentele: de la achiziții, designeri, marketing și până la minunatele noastre doamne din atelierele din creație din București, Iași și Moțca.

Amintim: Muzeul Unirii din Iași, Muzeul Poni Cernățescu din Iași, Palatul Alexandru Ioan Cuza din Ruginoasa, Muzeul Mihail Kogălniceanu, Teatrul Național Vasile Alecsandri din Iași, Muzeul Regina Maria, Muzeul Literaturii, Ateneul Național. Nu putem să nu amintim însă și hotelurile din Franta, precum cele din Cassis (Les Roches Blanches) sau de castelele din fermecătoarea provincie Languedoc, precum Château Saint Pierre de Serjac decorate de Sophia.

SOPHIA 3 - Centrul de Analiză și Planificare a Dezvoltării Regionale

Câte magazine are în componență rețeaua Sophia în prezent și unde se află acestea?

În prezent Sophia deține o rețea de 30 de magazine în România și unul în Miami, SUA. Cinci dintre acestea sunt în regim propriu, celelalte în regim de franciză. În România suntem prezenți în Bacau, Baia Mare, Brasov, Brăila, București, Buzau, Cluj, Constanța, Focșani, Iași, Oradea, Pașcani, Ploiești, Pitești, Roman. Sibiu, Suceava, Târgu Jiu, Vaslui, Vatra Dornei, Vâlcea.

Primăvara aceasta, în luna aprilie am deschis al V-lea magazin Sophia din București, în zona Pipera, pe Șoseaua Fabrica de Glucoză, nr. 6-8, într-un cartier nou, foarte modern şi dinamic, în plin avânt.

“Din punct de vedere economic, am continuat să ne dezvoltăm firesc, să ne extindem conform planului de business”

Anul 2022 a fost plin de provocări economice, caracterizat de crize economice suprapuse. Privind sub acest aspect, în ce măsură v-a fost influențată activitatea?

La fel ca toate companiile din România, se simte și la noi, criza de personal. Este foarte dificil în zilele noastre, ca antreprenor, să angajezi oameni responsabili și implicați, care să fi e doritori să evolueze și să genereze schimbare în jurul lor. Din fericire, ne bucurăm să avem echipe minunate pentru că oferim formare și susținere, avem angajați care ne sunt alături și de 15 ani. Ni s-au alăturat oameni noi, foarte competenți, însă aceștia sunt mai greu de găsit.

SOPHIA 4 - Centrul de Analiză și Planificare a Dezvoltării Regionale

Altfel, din punct de vedere economic, am continuat să ne dezvoltăm firesc, să ne extindem conform planului de business. Pandemia nu ne-a afectat, ba chiar compania a făcut o investiție de un milion de euro și în 2022, după 18 ani ne-am mutat sediul central din Valea Lupului pe Bd. Poitiers, Nr. 5 A.

Mutarea sediului a inclus depozitele, unul dintre atelierele de creație și showroom-ul din Valea Lupului. O imagine reînnoită nu doar a showroom-ului, ci și a atelierului de producție, prin care am reușit să ne aliniem noilor tehnologii folosite peste hotare în materie de utilaje performante de producție – mașina conveior, mașina de călcat cu tambur – care au dublat capacitatea de producție.

Era nevoie de această investiție, deoarece, în anul 2021 am deschis 6 francize în România și franciza din America. Cele din România se afl ă în orașele: Cluj, Roman, Focșani, Constanța și două în Sibiu. În acest context, am fost nevoiți să punem la punct procesul de logistică și de producție pentru a avea un timp de livrare optim și a acoperi cererea foarte mare pentru cele 30 de magazine în care avem desfacere în acest moment.

SOPHIA 5 - Centrul de Analiză și Planificare a Dezvoltării Regionale

“Misiunea noastră în prezent este să extindem rețeaua de francize la nivel international prin parteneriate cu diaspora și nu numai”

Cum arată proiectele de viitor și ce v-ați propus pentru anul în curs? Unde vă doriți să vă extindeți?

Experiența din UK din perioada 2010 2013 și expunerea la cele 18 târguri internaționale din Paris, Milano, Londra, Dubai și, începând din anul 2022, SUA, au făcut ca brandul Sophia să devină cunoscut la nivel international.

Totodată, ne-au ajutat să perfecționăm și adaptăm conceptul de business în franciză, care este unic în România în domeniul nostru de activitate: decorațiuni textile personalizate, făcute pe comandă și consultanță în design home deco, cu accent pe perdele și draperii de lux.

SOPHIA 6 - Centrul de Analiză și Planificare a Dezvoltării Regionale

În anul 2022 am făcut pasul de a deschide franciza din Miami, SUA, Hallandale Beach. Experiența din Miami ne-a dovedit că se poate, că putem pătrunde și pe piața din America și că suntem pe gustul americanilor și putem face față cerințelor acestei piețe.

Așadar, misiunea noastră în prezent este să extindem rețeaua de francize la nivel international prin parteneriate cu diaspora și nu numai. Desigur că avem în vedere să ne extindem în continuare și în România și orașele în care nu suntem încă prezenți. Anul acesta ne pregătim să deschidem o franciză în Alba Iulia, suntem în curs de amenajare a showroomului cu partenerii noștri de acolo.

Leave A Comment